الأخبار

“عندنا نقص عاطفي”

72

اشعلت قصة حب محمد فراج و جميلة عوض الذي يجسدان دور ” علي و هانيا” في مسلسل ” تحت السيطرة” مواقع التواصل الاجتماعي بعد التطور الكبير الذي حدث خلال الحلقات السابقة.

و انقسمت اراء رواد التواصل الاجتماعى حول ان كان نجاح تلك الثنائي هو ما يسمي بـ” فقر العاطفي”، مشيراً الي ان العلاقة غير سوية بين شاب في اواخر العشرينات و فتاة في المدرسة تبلغ من العمر 16 عام و تحمل منه، و في السياق يتشاركون مع بعض لحظات الادمان.

و كتب احد رواد الانترنت “أحنا عندنا فقر عاطفي لدرجة ان الناس شايفة قصة حب هانيا و علي علاقة رومانسية متكاملة الاركان، الكتابة و الاخراج و التمثيل حلو، بس مفيش اي رومانسية لاتنين بيحششوا و بيدربوا مخدرات سوا و دي كارثة في حد ذاتها لو بنت عندها 16 سنة حامل”.

فيما علق اخرون انه لابد النظر الي الموضوع من وجهة نظرة موضوعية، من حيث الرسالة الذي يبعثها المسلسل الي المجتمع بان الادمان يدمر حياة الشباب، و كتب اخرون ” ناحية تانية علاقة متدهورة و فيها غلطات وعقد كتير وده نتيجة لاسباب كتير اوى سواء بقى من اهلهم او من المجتمع او او او.. ايان كان ده فى الاخر تمثيل و هما عاملين الدور حلو و ممكن يتبصلهم من نواحى كتير ، من ناحية العاطفة هما حلوين اوى خصوصا اننا شعب عندوا شوية نقص عاطفى و من ناحية تانية هما كارثة كبنت عندها ١٦ سنة حامل و بتضرب و مجوزة فى السر و ولد حرامى و بيضرب و هربان فى الاخر كلها تمثيل يعنى”.

صدى البلد

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى