الأخبار

فيديو.. ريهام سعيد ترقص في حلقات «المسجد الأقصى»

242

 

قامت المذيعة ريهام سعيد، بالرقص في برنامجها «صبايا الخير»، على أغنية «بشرة خير»، أثناء تصويرها حلقات البرنامج من الأراضي الفلسطينية والمسجد الأقصى.

وعرضت ريهام سعيد في حلقة الأربعاء، العديد من المواقف التي تعرضت لها وهي وطاقم التصوير، ومنها المطاردات والتجول في شوارع القدس، واليوميات التي يعيشها المواطن الفلسطيني.

وعرضت «سعيد» لقطات أثناء مشاركتها في حفل عرس فلسطيني، والتي ظهرت فيها وهي ترقص على أغنية «بشرة خير»، التي غناها الفنان الإماراتي حسين الجسمي لمصر قبل انتخابات الرئاسة 2014.

وظهرت ريهام سعيد وهي ترتدي الحجاب أمام مسجد قبة الصخرة بجوار المسجد الأقصى بمدينة القدس المحتلة، قائلة: «من أمام المسجد الأقصى نحييكم».

ومن داخل المسجد الأقصى، قالت «سعيد»: «إحنا غالبًا الملايكة حرسانا محدش حاسس إن احنا بنصور خالص يا رب كملها على خير.. هو ده المسجد الأقصى القديم.. نفسي أصورلكوا كل شبر في المكان عشان أقولكوا لازم تيجوا، لازم تيجوا إحنا من حقنا نيجي، احنا من حقنا نتعبد هنا، من حقنا نصلي هنا، لازم تيجوا تدعموا الفلسطينيين، وفي نفس الوقت تثبتوا للناس دي إن المكان ده مش بتاع حد، المكان ده عربي وهيفضل عربي، ده المسجد الأقصى القديم، أنا عمري ما تخيلت إن أنا هقدر أجي في يوم من الأيام».

 

[media width=”400″ height=”305″ link=”http://www.youtube.com/watch?v=9Un5NVYFe-8&feature=g-all-xit”]

 

 

 

 

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى