فن وثقافة

مي حلمي تنشر فيديو بفستان زفافها: “الفرحة راجعة.. راجعة”

نشرت مقدمة البرامج مي حلمي مقطعًا مصورًا وهي تدور بفستان الزفاف، اليوم، عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، وذلك بعد مرور أيام قليلة على إلغاء حفل زفافها على المطرب محمد رشاد.

وعلقت “حلمي” على المقطع، قائلة: “مش عايزة أتكلم في أي حاجة غير عن وجع كسرة الفرحة، ولا إعلام ولا ميديا ولا دنيا ولا مين شمتان ولا مين فرحان مش فارقلي، كلنا بندور على الفرقعه على السبق اللي يضرب، بس لو هتكلم عن نفسي عمري ما هعمل كده وقت غياب فرحة حد ومش أي فرحة دي فرحة العمر زي ما بيقولوا”.

وتعجبت الإعلامية الشابة من ردود فعل البعض التي صاحبت إلغاء زفافها، قائلة: “إزاي قدرتوا تشمتوا وتفرحوا في وجع غيركم واللي يدعي واللي يضحك واللي يقول أحسن، فهموني أنتو بني أدمين؟ بتخافوا ربنا؟ طيب حتى لو نفرض وده فرضًا إن حد من الطرفين غلطان ليه الدعا عليه والحسبنة ليه أصله مش زرار هتقوم من النوم تدوس عليه فهتنسى العشرة والسنين وتقعد تدعي وتهين، لا لا أبدا مهما حصل بتلاقي نفسك مش طايق كلمة وحشة على الطرف التاني ونفس الكلام للطرف الآخر”.

وأوضحت “حلمي” أن فرحتها بالزفاف ستعود قريبًا، وأنها ورشاد سيعلنان التفاصيل التي يرغبان في الإفصاح عنها لاحقًا، مؤكدة: “فرحة فستان بتاعت الراديو راجعة راجعة إن شاء الله هنحكي كل حاجة وهنقول كل حاجة بس في الوقت اللي إحنا عايزينه مش اللي الناس عاوزاه.. أكيد هنطلع ونتكلم بس إدونا فرصتنا مع بعض بعيد عن الأضواء”.

ونصحت “حلمي” المقبلين على الطلاق أو إنهاء الخطبة بالتمسك ببعضهم البعض، مؤكدة: “الحب مابيتباعش ولو ضيعتوه والله ما بيجي تاني امسكوا فيه مهما حصل”.

هن

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى