الأخبار

أطباء بلا حدود تطالب بتحقيق مستقل

People gather near a destroyed building said to be a Medecins Sans Frontieres (MSF) supported hospital in Marat al Numan, Idlib, Syria, February 15, 2016 in this still image taken from a video on a social media website. French charity Doctors Without Borders/Medecins Sans Frontieres (MSF) said in a statement that at least eight staff were missing after four rockets hit a hospital that it supported in the province of Idlib in north western Syria. REUTERS/Social Media Website via Reuters TVATTENTION EDITORS - THIS PICTURE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. REUTERS IS UNABLE TO INDEPENDENTLY VERIFY THE AUTHENTICITY, CONTENT, LOCATION OR DATE OF THIS IMAGE. EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. NO RESALES. NO ARCHIVE. THIS PICTURE IS DISTRIBUTED EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS

طالبت منظمة “ أطباء بلا حدود “ بإجراء تحقيق مستقل في الضربات الجوية التي أودت بحياة 25 شخصا بمستشفى تشرف عليه المنظمة ويقع شمال سوريا.

المنظمة اتهمت القوات السورية مدعومة بروسيا بالوقوف وراء الاعتداء.

الرئيسة الدولية لأطباء بلا حدود، جوان ليو تقول:

هذا الهجوم لا يمكن إلا أن يكون متعمدا، يكون قد نفذ على الأرجح من قبل التحالف الذي تقوده الحكومة السورية، الناشطة في المنطقة”.

من جهة أخرى أعلنت الأمم المتحدة عن أملها في أن تتمكن من ايصال المساعدات إلى كل المناطق السورية المحاصرة مؤكدة أن مئة وأربع عشرة شاحنة نقلت خلال الأربع والعشرين ساعة الأخيرة مساعدات إلى 80 ألف شخص في خمس مناطق محاصرة.

EuroNews

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى