الأخبار

صورة | الساخر باسم يوسف لأبوإسلام : طول عمرى فاكر إني شبه “عائشة الكيلاني”

 

كريم شعبان

 

رد الإعلامى الساخر باسم يوسف  صاحب برنامج البرنامج على الشيخ أبوإسلام رئيس قناة الامة  قائلا:”فجأة بقيت خايف على نفسي من الفتنة”.
وأضاف فى تغريدة خلال صفحته صباح اليوم :  “مع أني طول عمرى فاكر إني شبه عائشة الكيلاني لكن سعيد بأن فيه شيوخا عندها فانتازيا عني وليلى علوي”.
وأشار  : “الفيديو ده يثبت قد إيه إنتوا كنت بتظيطوا في موضوع جواز القاصرات. قاصرات مين؟ الذكور تخاف على نفسها. اتنقب ياد” مشيراً ، “ضحكت على الفيديوهات دي واكتأبت بعديها. في النهاية هؤلاء يشوهون دين ربنا. ماتستغربوش من كتر أعداد المجاهرين بالردة قريبا”.
الجدير بالذكر ان الشيخ قد قال خلال حلقة له على القناة : وانا ياسافه يوسف مش حسيبك ،  انت شكلك قمر وفيه تحريم اننا نبص عليك واقسم بالله انت فى شرع ربنا لازم تلبس نقاب ومافيش فرق بينك وبين ليلى علوى او الهام شاهين ومغرى زيهم وابعد عن الشيوخ وخلينى انا معاك على الساحة وانا حخليك مسخرة كل يوم وحمرمط بيك الارض وحمسح بيك البلاط واقدر اقولك اوسخ الكلمات والالفاظ وانا معاك مش حكون شيخ وحتعامل بنفس اسلوبك يا تافه يوسف وبطل وقاحة وابعد عن الشيوخ وانا حنفذ كلام النبى فيك وقام بالبصق عليه.
الفجر

 

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى